Lifeoffia.blogg.se

Tvåbarnsmamma och förskolepedagog och utmattningssyndrom.

Momlife

Publicerad 2020-09-01 17:25:04 i Allmänt, barn och familj,

Ni vet den där lilla extra energin man tar fram när man känner sig helt slut? Nej inte jag heller. 
Så till att börja med så blev Milo sjuk i fredags, hans mage la av. Troligen för att förkylningen kom så hastigt för dagen efter var den som vanligt och febern slog till och snoret rann som ur en kran, lagom till natten till söndag så fick Nova feber och sen kom hennes snor och blev rosslig. Natten till måndag fick Filip feber så ja life is great just nu, jag är bara trött och har ont i huvudet hitills. Får väl se om det slår till när Filip är tillbaka på jobbet och Milo på förskolan när man har möjlighet att slappna av lite mer, just nu är man upptagen dygnet runt. Nova sov som en kratta i natt och hade feber igen men tack och lov så gnällde hon ingenting utan vaknade en gång i timmen och gjorde pruttljud och garvade istället. Dock kan det vara ganska provocerande när klockan är sådär 01 på natten, jag fick nog till slut och gav henne alvedon då somnade hon ordentligt och sov mellan 02.30 till 06 ungefär. så lite mer sammanhängande sömn i alla fall. 
 
Man glömmer lite stressen med att ha en så liten förkyld, hon hade en dunder förkylning när hon var någon månad gammal bara men det kommer jag knappt ihåg. Vet att hon blev superrosslig och vi var in till Akademiska med henne för att där få hennes näsa spolad med koksalt och sen fick vi åka hem igen, lagom roligt att åka 50min mitt i natten för... Men klart man gör det för sina barn. 
Nu spolar jag hennes näsa med koksalt några gånger om dagen och försöker ha henne upprätt när hon sover på natten men hon är MÄSTARE på att hasa ner och hamna i liggläge hur mycket jag buffar upp kuddar så hon inte ska komma någonstans. Hon vaknar dessutom sur när hon inte kan sträcka ut sig, och somnar inte fören man har lagt henne i liggläge för att sen smyga upp henne i halvsittandes. I natt sov hon i våran säng, ja orkade inte hålla på att lyfta henne i och ur spjälsängen och tack och lov så sov Milo hela natten i sitt rum i sin säng. haha i sitt rum i sin säng som att han skulle sova på golvet eller liknande annars XD. 
 
Mit störtsta behov just nu såhär på tal att ha häcken full hela tiden är att träffa en kompis, och inte ha barnen med mig. Hehe lycka till med den när man i princip fortfarande helammar. Egentligen så skulle det gå om filip har henne för då kan man ge henne gröt eller liknande också om magen kurrar. Det här med att prioritera sig själv ibland och göra något man själv vill är nästintill omöjligt tycker jag. Min egentid är i dagsläget att tvätta, få vara själv medan man pysslar med något eller dammsuga när Filip är hemma. Tråkigt men sant, fördelen är ju att saker som behövs göras blir gjorda i alla fall, glam momlife

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela