Lifeoffia.blogg.se

Tvåbarnsmamma och förskolepedagog och utmattningssyndrom.

Amning eller avslut

Publicerad 2020-09-08 20:06:42 i Allmänt, amning, barn och familj,

God kväll, 
Så, amningen krånglar på nätterna. Lilltjejen hatar också flaska med tillskotsnäring i och typ välling också ( i alla fall när jag ger henne det). Två nätter i rad så har amningen inte synkat. Den första natten så fick hon äta slut ur båda då mjölken aldrig rann till. Andra natten så försökte jag ge henne både tillskotsnäring och välling men inget gick hem, hon bara skrek och sen blev hon sur så hon tog nappen och kaninen och vände sig om och somnade. Dessutom så var hon sur när hon vaknade och hade inte alls lust att ta bröstet på morgonen och då rann det ändå till. Så långsint är hon tydligen, under dagen har jag försökt att undvika amningen så gott det går. 
Jag tror att om jag ska fixa att gå över på flaska med henne så måste jag bryta ammande helt, om hon inte kan amma på nätterna men klarar att äta mat och gröt på dagen så är bryta helt nog det enda alternativet med henne. Annars finns det liksom tillgängligt och sen blir det frustration för att det inte funkar jämt. Härligt dålig förklaring men men. 
 
Idag när jag försökte ge henne tillskotsnäring, hon bara skrek. Jag kände mig hemsk, så dåligt samvete över att jag inte ammade henne, men samtidigt så får jag skit dåligt samvete för att amningen inte funkar på natten. Jag kan ju liksom inte trolla heller. Hon snuttar jätte länge och ändå rinner det inte till, men sen på morgonen så rinner det till. skit märkligt. Jag hade inte planer på att sluta amma nu, utan ville vänja över henne sakta men säkert. Men med kroppen får man väl antagligen inte välja jämt... 
 
Jag känner mig kluven, hon kommer att fortsätta vilja äta på nätterna men jag orkar inte ha en fight om det varje natt. Jag hade så gärna velat välja själv när jag skulle sluta amma och inte tvingas sluta. vem vet kanske så ger det med sig och funkar igen på nätterna om någon natt eller så är det kört. Amning den eviga diskussionen hos mammor och dom som inte har barn men åsikter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela