Lifeoffia.blogg.se

Tvåbarnsmamma och förskolepedagog och utmattningssyndrom.

Kristallsjukan och utsliten

Publicerad 2020-07-04 11:08:50 i Allmänt,

God förmiddag, jag har fått kristallsjukan vilket är kristaller som lossnat i örat och påverkar balanssinnet. Otroligt påfrestande. Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det, jag har haft det lite över en vecka nu. Det har gått helt okej, anstänger jag mig för mycket, typ som nu när vi köpte båt så är det massor att fixa på den och att då ha både barnen och båten att hålla koll på, påverkar rätt mycket. Det går bra en stund men sen kommer hjärtklappning, illamående, huvudvärk, tryck i höger öra och sist kommer yrseln. 
Jag har haft två anfall, ett rätt kraftigt och det var den natten jag fick det konstaterat att det var kristallsjukan och sen ett mildare som kom efter en dag med väldigt mycket stress och trotsig 3,5 åring. 
 
Som grädde på moset så har min sambo knappt någon semester nu, när jag behöver det som mest. Han är ledig denna vecka och jobbbar nästa... Jag är tröttare nu än när han gick på semester, det jobbiga är att hon som jag umgås med som mest, hennes sambo går på semester nu så lär inte träffa henne lika mycket heller. Det kommer alltså bli både tyngre och ensammare. Jag ska ju undvika att köra bil beroende på hur jag mår, har hitills kört bil en gång och det var ner till pizzerian och det kändes mer än tillräckligt. Absurd känsla att inte "klara sig själv", jag kan promenera det går bra, och då kan man även väldigt lätt stanna om det blir jobbigt oavsett om jag har kidsen med mig eller inte. Sen är det lite svårt att avgöra när vad som är vad, speciellt nu när vädret är som det är. Jag får alltid tryck i huvudet när det ska regna och lätt huvudvärk så det är inte det bästa vädret tillsammans med kristallsjukan. 
 
Jag känner mig ganska sliten och har svårt att hålla psyket i balans just nu, vill egentligen bara ligga i soffan och titta på en serie och inte ha några andra ljud runt omkring mig. vilket är omöjligt.
 
Lite kort och gott om min början på sommaren...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela